onsdag 5 december 2007

Var nere och kollade i min källare idag. Brukar göra det ibland när jag är sugen på vin, men det inte är riktigt läge att öppna en flaska. Ett slags visuell onani. Kom fram till att jag har en del flaskor som ändå kan drickas rätt snart. Inga dyrgripar, men i all afall. Bl a en Chateau de Fontenille 2003 från Bordeaux. Drack samma årgång för drygt ett år sedan och då var jag rätt besviken. Nu har den förhoppningsvis hunnit bli lite mer harmonisk. Har även en St Emillion, Porte du Roy. Som nog ska avnjutas snart. Drack en flaska runt jul förra året och redan då var det gott. Förhoppningsvis är det riktigt gott nu.

På jobbet var det annars mest en plåga idag. Min dotter väckte mig i natt i precis fel sömncykel . Jag vaknade och hade ruskigt ont i huvudet och det satt liksom i hela dagen sen. Var tvungen att be syster om några Panodil. Blev faktiskt nerkallad från avdelningen till akuten eftersom det var så många väntande patienter. Han inte göra så mkt nytta utan beställde en undersökning på en misstänkt DVT. Pat var diabetiker, så istället för flebografi (röntgen med kontrast) fick det bli ultraljud. Kontrast är, som man konstaterad på nyheterna nyligen, skadligt för njurarna...

Inga kommentarer: