tisdag 12 februari 2008

Risig i buken

I fredags blev min son dålig i magen. Antagligen var det den play dough som han så glatt satte i sig på öppna förskolan samma dag. Man kan ju tänka sig att sådan lera innehåller alla tänkbara godsaker från ungarnas fingrar. Hur som helst så kräktes han lite och hade en schysst diarré. Igår var allt frid och fröjd och han gjorde inte i blöjan en enda gång. Idag kom det dock med besked. Han satt i sin stol och krämade och hade därefter skit upp över skulderbladen (jag skojar inte). Kanske inget man ska blogga om, men ibland imponeras man av innehållet i en 1-åring. Han äter ju i.o.f. en vuxenportion havregrynsgröt och två mackor till frukost, så det som åker inne måste ju komma ut.

Även jag och min sambo lite funky i buken. M satt och hulkade igår och rapar idag med doft av fekalier. Inget hångel där alltså. Själv nöjer jag mig med lätt illamående och magknip.

Inga kommentarer: