fredag 29 maj 2009

Skabb

På söndag bär det av mot Frankrike tillsammans med två andra barnfamiljer. Vet inte om sex barn i samma ålder tar ut varandra eller om 2+2+2=10. Befarar det senare. Hoppas hur som helst att det blir tillfälle att inmundiga lite trevliga vin och kanske även få lite blogginspiriation. Det har varit dåligtmed viner med sistone och framför allt dåligt med anteckningar.

Får bjuda på lite vård istället:
Är ju som bekant på vårdcentral för tillfället och i häromveckan hade jag en 17-årig flicka som patient. Hon sökte pga kliande utslag äver hela kroppen, inklusive mellan fingrar och runt bröstvårtorna. Hon hade haft det ett tag och nu hade även pojkvännen börjat få besvär. Trots att jag inte lyckades hitta något värddjur (mikroskopet funkade inte), så var det rätt uppenbart att hon hade lyckats få skabb. Det "roliga" i kråksången var att tjejen nu insåg att "fan jag måste berätta för min pojkvän att jag smittat honom med skabb". Jaha, vad är det för kul med det tänker då du? Det roliga var pappan som också var med vid besöket. Han skrattade så tårarna sprutade när han hörde detta och undrade om han fick vara med när hon berättade de glada nyheterna. Ibland är det skönt att ha förädrarnas stöd ;)

Inga kommentarer: