onsdag 8 februari 2012

Återhämtning

En veckas kurs på Teneriffa blev ett utmärkt tillfälle för lite återhämtning. Egen säng, inga barn och fritt för reflektion mellan 12-16 varje dag var som balsam för själen.

Inga stora mängder vin.Provade en dag att festa till det lite, men blev lite för bakis för att det skulle kännas värt det. Drack i alla fall tillräckligt för att inse att jag faktiskt kan tycka Rioja är riktigt trevligt. I alla fall så länge de inte är tok-ekade eller packade med dill. Försökte se om jag kunde hitta något roligt vin att ta med hem, men det var svårt. En liter av studentklassikern Señorìo de los Llanos Reserva gick lös på 23 kronor, så kanske skulle man bunkrat lite för att sälja till kandidaterna som just börjat på sjukhuset här hemma ;)

Uppvaknandet och återkomsten till vardagen blev brysk. Slutkörd sambo och sjövilda barn i kombination med riktigt dålig sömn har gjort reserverna snart är förbrukade. Får vila upp mig på lördagens jour. Det kan med andra ord dröja någon vecka till innan det blir dags för nåt nytt på vinfronten...

PS. För er jantelagare som förfäras över att vi läkare får åka ända till Tenreiffa på kurs kan jag berätta att kostnaden för en lågsäsongskurs på kanareiholmarna inte skiljer sig särskilt mycket från en inhemsk kurs med inrikesflyg och inkvartering på svenskt hotell. DS

2 kommentarer:

Svenssonsmakaren sa...

Måste säga att stället för rekreation inte rör mig i ryggen, vad som däremot får det att ringa i jantelagsklockan, om jag hade någon, är en vecka helt i lugnan ro. Vet inte när det hände sist, eller kommer att ske för den delen. ;)

Hade gott //David

Vård o Vin sa...

Haha, ja det är helt ok att vara avundsjuk på det. Det hade jag också varit! :)