tisdag 27 maj 2008

Narkosplacering

Har fått schemat för mina sista veckor på internmedicin. Det verkar inte som jag får de tre veckor på anestesi (narkos) som alla mina kollegor får. Riktigt dåligt. Nu får jag hoppas att mina gamla kunskaper om fria luftvägar etc från plugget fortfarande finns gömda någonstans i bakhuvet. Ser verkligen fram emot när placeringen på internmedicin är över. Vi har hela tiden fått öhra att vi AT-läkare gör ett bra jobb. Samtidigt så vill man inte att vi ska gå nattjourer (för jobbigt för den man går med), överläkarna gnäller över att vi får gå tidigare på fredagen (2 timmars självstudier), det klagas på att vi inte är med på möten som absolut inte har med oss att göra och vi tillåts inte gå på några utbildningstillfällen utanför sjukhuset. Får väl skylla mig själv som valt att öra AT i detta landstinget.

Nu vill jag ju inte avslöja var jag gör AT, men gör det inte här! ;)

Inga kommentarer: