...om de verkligen vill hjälpa till på Sytemet. Jag hade tipsat min vän Milfen om en Recioto som ingick i septembernyheterna. 120 flaskor var inköpta, 60 till depån i Örebro och resten fördelade på de stora butikerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. När han var nere på sitt lokala system och ville beställa så fick han höra att det absolut inte gick utan det vara bara de som var på plats i någon av de tre butikerna som skulle få köpa. Då hade jag redan mailat kundtjänst och kollat att man kunde beställa lokalt...vilket man naturligtvis kunde. Jag har tidigare läst om att personalen på systemet ibland gnäller när man ska betälla från beställnigssortimentet, men det är riktigt illa när de inte vet hur man ska göra alternativt ljuger. Jag åkte i alla fall ner till mitt system och beställde och det gick hur bra som helst!
Vinet är förresten 2004 Vigna Marogne, Recioto di Soave från Tamellini. Jag har druckit 2003:an tidigare och jag vågar nog drista mig till att det är det godaste vinet jag druckit sen jag började blogga. Så det här är, med en lite brasklapp för vad sammanhanget kan ha tillfört upplevelsen, en stark köprekommendation! om man gillar sött vitt vin det vill säga. Har själv beställt 6 flaskor.
PS. En annan intressant sak är att det från början stod i katalogen och på nätet att det rörde sig om 75cl flaskor à 228:-. När väl försäljningen börjar, så står det 50cl à 230:-. En höjning av literpriset med 154:-!
Motståndaren snodde målgesten: Kul han gillar den
4 timmar sedan
8 kommentarer:
Doc !! Det du beskriver är tyvärr väldigt vanligt förekommande. Oengagerad och okunnig personal. I januari i år blev jag nekad att köpa några flaskor St Peters julöl. Först fick jag beskedet att de inte fanns. När jag sedan upplyste expediten att det enligt sb's hemsida skulle finnas två lådor medgav hon att det stämde men hon ville inte öppna en ny låda eftersom de inte fick returnera brutna kollin !! Man måste vara påläst, veta vad som gäller och om så behövs ringa kundtjänst på plats. Så jobbig vill man ju inte alltid vara.
Det är ju, rent ut sagt, för jävligt! Usch, va trött man blir! SOm tur är har jag inte råkat ut för det själv (än)...men så borde det verkligen inte få gå till. Inom sjukvården skrivs det avvikelserapporter så det står härliga till (åkte precis på en själv), Man borde kanske förslå fru Steen att man inför nåt liknande på bolaget som kunder kan fylla i när de blivit illa behandlade...
Tyvärr tror jag inte att man är så intresserad av att lyssna... läs mitt inlägg här http://billigtvin.blogspot.com/search/label/Vacqueyras så förstår du kanske att ingenting längre förvånar mig när det gäller SB. Å andra sidan finns det ju personal som är både kunnig och trevlig. Jag tror att denna kategori är mera vanligt förekommande på större orter.
Ja, vad ska man säga? Bedrövligt! Hoppas verligen jag får mina flaskor nu, känns ju som om det skulle kunna skit sig i alla led...
Utgå från det så ökar möjligheten att du blir positivt överraskad :)
Har hämtat fem slaskor nyss, så ajg klarade mig den här gången :)
När jag läser ditt svar får jag nästan intrycket att du öppnat åtminstone en av de nyss hämtade pavorna :)
Jajamän, kunde inte hålla mig borta! Har längtat efter de här flaskorna sen jag smakade en 03:a i januari.
Worth waiting for!
Skicka en kommentar