måndag 2 april 2012

2010 Noble Vines 667 Pinot Noir och lite Glasvegas

Djävulens avkomma?


När var ni på konsert senast?
För egen del var det i alla fall inte igår, det var i torsdags. Men innan dess var det pinsamt längesedan. I torsdags spelade det skottska bandet Glasvegas på min absoluta favoritscen, KB i Malmö. Köpte först biljetterna i tron att det var bandet Snow Patrol och att M skulle följa med. Fråga mig inte hur, men jag hade alltså lyckats blanda ihop grupperna. När M fick höra att det var Glasvegas var hon inte längre så intresserad. Fick istället med mig min Co-author här på bloggen. Mina farhågor om att vara äldst på stället infriades inte, utan jag skulle nästan säga att vi bara precis höjde medelåldern. trodde att det skulle vara en riktig fjortiskonsert. Trots att jag inte är särskilt inkörd på senaste plattan så var konserten riktigt bra. Lite (mycket) svårt att förstå det skotska mellansnacket bara. och ni. Hur coolt är det inte med en trummis som står upp (ffa om hon är svensk och tjej)?!

...och lite vin på det. Lockades av senaste numret av Grapevine att köpa 2010 Noble Vines 667 Pinot Noir. Har märkt att jag inte är särskilt kräsen vad gäller Pinot, jag gillar det mesta. Det här föll mig dock ovanligt illa på läppen. Solmogen Pinot-frukt, på gränsen till syltigt. Brända fat med en viss eldighet och en något för låg syra. Ok, men det här köper vi inte igen.
På KB ser man bra även längst bak.

Inga kommentarer: